Streekproducenten bijeenkomst 8 april inzake Streektransferium
Afgelopen week hebben Anton van Garderen, Huub van der Maat en Mark Frederiks om tafel gezeten om de logistiek, opslag, assemblage, facturering en marketing voor het Streektransferium te bespreken.
Er zijn grote stappen gemaakt. Tijdens de vervolg bijeekomst zijn er met de producenten grote stappen gemaakt.
Status
Op 16 mei gaat de winkel op. Er zal dan direct geleverd moeten worden. Op 22 mei is de formele opening. Het verzoek aan een ieder te komen. In de maand juni gaan er een aantal publieksactiviteiten plaats vinden. Op 5 juli stellen de deelnemers zich ook voor tijdens het food-y-fort event op Fort honswijk. Voor meer informatie klik hier:
Logistiek en administratief proces
Anton van Garderen draagt zorg voor professionele logsitek, assemblage en administratief proces. Locatie (DC) bij Anton van Garderen. Schalkwijkseweg 22, 3998 LZ Schalkwijk.
Dagelijks bezorging is mogelijk en producenten leveren aan bij DC op vaste levermomenten.
Marketing
In de winkel zal het verhaal van de boer centraal staan. Langs de weg komen voor dit moment nog weinig mogelijkheden. Wij stellen voor hier samen creatief naar te kijken. In de regio zal er veel reuring gegeven worden aan het initiatief om streekproducten te leveren. Alle producenten proberen hun steekntje bij te dragen door via sociale media zoveel mogelijk te delen. De promotie zal onder de naam local2local.nl plaats vinden.
Boeren verhaal staat centraal in onze communicatie. Zonder het verhaal achter het voedsel is het onmogelijk om voldoende meerwaarde te creeren. Amped het bedrijf van Mark Frederiks gespecialiseerd in het ontwikkelen van proposities voor herstel van de boer burger verbinding is verantwoordelijk voor de ontwikkeling i.s.m. Hajé.
Elke producenten krijgt een foto shoot op locatie. Ook zal er een film worden geschoten van de streek en de producenten. Hierdoor is het mogelijk om kwalitatief reclame materiaal te ontwikkelen en bouwen wij ons verhaal professioneel op.
Qua Social media zijn er verschillende pagina's die wij in kunnen zetten ter promotie van het collectief. Hierbij een aantal pagina's die wij in gaan zetten. Terecht anders op facebook, het eiland van Schalkwijk op facebook , De krommerijkrat op facebook . De deelnemende producenten krijgen via amped ook een eendaagse training aanboden om te leren hoe als collectief op te treden via sociale media.
Promotie in winkel is ook mogelijk voor de producenten. In de winkel worden de verschillende boeren verhalen in woord en beeld uitgelicht.
Financieel
Investeringen in ICT en marketing worden door Amped gedaan. De investeringen in logistiek, assemblage, koelcapaciteiten en administratie worden door Anton van Garderen gedaan. Uiteraard zal er met verschillende partijen worden overlegd of er bijdrasgen mogelijk zijn in dit traject. Fairshare voor de boeren staat centraal.
De aankomende weken zal er hard gewerkt worden aan het inrichten van de processen. De producenten gaan aan het werk met het samenstellen van het assortiment inclusief prijzen en keurmerken op gebied van o.a. voedselveiligheid.